Keskkonnaülevaatuse küsimustik 2019/ 2020



Meie kool liitus 2018. aastal  Rohelise Kooli projektiga, et ühiselt koos paremini loodust tundma õppida ja keskkonda hoida.
Palume Teil täita keskkonnaalane küsimustik.
Kliimamuutused
1.    Kas tuled hommikul jalgsi kooli?
2.    Kas joote kodus sageli pudelivett?
       3.    Kas sa sööd suvel ja sügisel sageli troopilisi puuvilju, nagu banaan, virsik, apelsin, vaatamata sellele, et Eestis on sellel ajal palju kohalikke marju ja puuvilju?
4.    Kas oled kuulnud kliimamuutuste põhjustest?

Meri ja rannik
1.    Kas oled talvel toitnud veelinde?
2.    Kas tundides räägitakse mere saastumisega seonduvatel teemadel?
3.    Kas oled suvel vees näinud sinivetikaid?
4.    Kas sinu hinnangul on põhjust muret tunda liikide säilimise pärast maailma mereelus? 

Transport
1.. Kas teenindav transport sõidab õuealal ohutult?
2. Kas käid võimalusel jalgsi või sõidad jalgrattaga?

Vesi
       1.   Kas käid vannis või duši all?
       2.    Kas sinu peres pestakse nõusid käsitsi või nõudepesumasinaga?
       3.    Kui palju sa päevas vett joogina tarbid?
4.    Kas sa paned hambaid pestes vee kinni?
5.    Kas kasutad kraanivett joogiveena või eelistad pudelivett/gaseeritud vett?
6.    Kas  koolis on olnud juttu puhta vee säästmise vajadusest?

Tervis ja heaolu
1. Kas sa saad koolis piisavalt liikuda, nii palju, kui soovid?
2.  Kas sa käid vahetunnis sügisel ja kevadel õues?
3.  Kas õppetunnis toimuvate tegevuste ajal on ka liikumispausid?
4.  Kas sa pesed käsi enne söömist?
5.  Kas sa tead, milline on tervislik toit?
6.  Kas sa sööd koolis salatit, puu- ning aedvilju?
7. Kui sul on mure, kas sa saad sellest koolis kellelegi rääkida?

Globaalne kodakondsus
1.      Kas sa tead midagi „Fair Trade“ (õiglase kaubanduse) kaubamärgistusest?
2.      Kas sa tead, mis on kliimamuutus?
3.      Kas  koolis tutvustatakse Eesti kultuuri, traditsioone?
4.      Kas koolis tutvustatakse teiste maade kombeid ja toitu?
5.       Kas meie koolis rõhutatakse, et inimesi ei tohi halvustada nende päritolu, kehalise eripära   või muude teistest inimestest erinevate omaduste tõttu?

Elurikkus, õueala
     1.      Kas kooli territooriumil on tehtud midagi elurikkuse tõstmiseks?
Vali siit loetelust: kompostimine, putukahotellid, pesakastid, lindude talvine toitmine, kodumaiste puu- ja põõsaliikide istutamine
    2.      Kas meie kooli õuealal on loodud võimalused õuesõppeks?
    3.      Kas olete õues õppinud ja loodust uurinud?
    4.      Kas meie kooli õuealale on paigaldatud lindudele pesakaste või toidumajakesi?
    5.       Kas sa tead, millised puu-ja põõsaliigid kasvavad kooli territooriumil?
    6.      Kas oled uurinud, millised putukad elavad kooli territooriumil?
    7.      Kas kooliõuel on niitmata alasid?


Energia
1.    Kas unustad ruumist lahkudes tihti tule põlema?
2.    Kas jätad arvuti või teleka tööle, isegi kui ei kasuta/vaata neid?
4.    Kas kasutate perega mootorsõidukit (autot) lühikese maa läbimiseks?
       5.   Kas sa tead, mille peale kulub kodus kõige rohkem elektrienergiat?
6.   Mida tähendab see märgis meie koolimaja uksel ?



Prügi
1.   Kas teil sorteeritakse kodus prügi?
2.   Kas sa tead, kuidas sorteerida prügi õigesti?
3.   Kas sa tead, kuhu viia ohtlik prügi?
4.   Kas prügikaste on koolimajas ja kooli õuealal piisavalt?