Meie kool liitus 2018. aastal Rohelise Kooli projektiga, et ühiselt koos
paremini loodust tundma õppida ja keskkonda hoida.
Palume Teil täita keskkonnaalane küsimustik.
Kliimamuutused
1. Kas tuled hommikul jalgsi
kooli?
2. Kas joote kodus sageli
pudelivett?
3.
Kas sa sööd suvel ja sügisel sageli troopilisi puuvilju, nagu banaan, virsik,
apelsin, vaatamata sellele, et Eestis on sellel ajal palju kohalikke marju ja
puuvilju?
4. Kas oled kuulnud kliimamuutuste põhjustest?
4. Kas oled kuulnud kliimamuutuste põhjustest?
Meri ja rannik
1. Kas oled talvel toitnud
veelinde?
2. Kas tundides räägitakse mere
saastumisega seonduvatel teemadel?
3. Kas oled suvel vees näinud
sinivetikaid?
4. Kas sinu hinnangul on põhjust muret tunda liikide säilimise pärast maailma mereelus?
4. Kas sinu hinnangul on põhjust muret tunda liikide säilimise pärast maailma mereelus?
Transport
1.. Kas teenindav
transport sõidab õuealal ohutult?
2.
Kas käid võimalusel jalgsi või sõidad jalgrattaga?
Vesi
1. Kas käid vannis
või duši all?
2. Kas sinu
peres pestakse nõusid käsitsi või nõudepesumasinaga?
3. Kui palju
sa päevas vett joogina tarbid?
4. Kas sa paned hambaid pestes vee kinni?
5. Kas kasutad kraanivett joogiveena või eelistad
pudelivett/gaseeritud vett?
6. Kas koolis on olnud juttu puhta vee säästmise vajadusest?
6. Kas koolis on olnud juttu puhta vee säästmise vajadusest?
Tervis ja heaolu
1. Kas sa saad koolis piisavalt liikuda, nii
palju, kui soovid?
2. Kas sa käid vahetunnis sügisel ja kevadel õues?
3. Kas õppetunnis toimuvate tegevuste
ajal on ka liikumispausid?
4. Kas sa pesed käsi enne söömist?
5. Kas sa tead, milline on tervislik
toit?
6. Kas sa sööd koolis salatit, puu- ning
aedvilju?
7.
Kui sul on mure, kas sa saad sellest koolis kellelegi rääkida?
Globaalne
kodakondsus
1.
Kas sa tead
midagi „Fair Trade“ (õiglase kaubanduse) kaubamärgistusest?
2.
Kas sa tead, mis
on kliimamuutus?
3.
Kas koolis tutvustatakse Eesti
kultuuri, traditsioone?
4.
Kas koolis
tutvustatakse teiste maade kombeid ja toitu?
5.
Kas meie
koolis rõhutatakse, et inimesi ei tohi halvustada nende päritolu, kehalise eripära või
muude teistest inimestest erinevate omaduste tõttu?
Elurikkus,
õueala
1.
Kas kooli
territooriumil on tehtud midagi elurikkuse tõstmiseks?
Vali siit
loetelust: kompostimine, putukahotellid, pesakastid, lindude talvine toitmine,
kodumaiste puu- ja põõsaliikide istutamine
2.
Kas meie kooli
õuealal on loodud võimalused õuesõppeks?
3.
Kas olete õues
õppinud ja loodust uurinud?
4.
Kas meie kooli
õuealale on paigaldatud lindudele pesakaste või toidumajakesi?
5.
Kas sa tead, millised puu-ja põõsaliigid
kasvavad kooli territooriumil?
6.
Kas oled
uurinud, millised putukad elavad kooli territooriumil?
7.
Kas kooliõuel on
niitmata alasid?
Energia
1. Kas unustad ruumist lahkudes
tihti tule põlema?
2. Kas jätad arvuti või teleka
tööle, isegi kui ei kasuta/vaata neid?
4. Kas kasutate perega
mootorsõidukit (autot) lühikese maa läbimiseks?
5. Kas sa tead, mille peale kulub kodus kõige rohkem
elektrienergiat?
6. Mida
tähendab see märgis meie koolimaja uksel ?
Prügi
1. Kas teil sorteeritakse kodus
prügi?
2. Kas sa tead, kuidas sorteerida
prügi õigesti?
3. Kas sa tead, kuhu viia ohtlik
prügi?
4. Kas prügikaste on koolimajas ja
kooli õuealal piisavalt?